هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) یک ورزش رزمی است که در آن مبارزان مجاز به استفاده از ترکیبی از تکنیک های از چندین رشته رزمی مختلف هستند. این ورزش در سال 1993 در ایالات متحده آغاز شد و از آن زمان به محبوبیت زیادی دست یافته است.

برای حرفه ای شدن در باشگاه مبارزات ام ام ای و ورزش مبارزی MMA، باید در تمام جنبه های این ورزش مهارت داشته باشید. این شامل تکنیک های ایستاده، تکنیک های زمین و قفل مفصل، آمادگی جسمانی، و روانشناسی مبارز است.

در اینجا 15 نکته بسیار کاربردی برای حرفه ای شدن در ورزش مبارزی MMA آورده شده است:

  1. به یک مربی معتبر بپیوندید. یک مربی خوب می تواند به شما کمک کند تا تکنیک های صحیح را بیاموزید و از خود در برابر آسیب محافظت کنید.
  2. روی تمام جنبه های MMA تمرکز کنید. نباید فقط بر روی یک یا دو جنبه از MMA تمرکز کنید. باید در تمام جنبه های این ورزش مهارت داشته باشید تا بتوانید در برابر هر حریفی پیروز شوید.
  3. تمرینات منظم داشته باشید. برای حرفه ای شدن در MMA، باید تمرینات منظم داشته باشید. حداقل باید 3-4 بار در هفته تمرین کنید.
  4. روی آمادگی جسمانی خود کار کنید. آمادگی جسمانی خوب برای موفقیت در MMA ضروری است. باید روی قدرت، استقامت، سرعت، و چابکی خود کار کنید.
  5. از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید. استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب برای محافظت از خود در برابر آسیب ضروری است.
  6. غذای سالم بخورید و آب کافی بنوشید. یک رژیم غذایی سالم و هیدراتاسیون مناسب برای عملکرد خوب ضروری است.
  7. خواب کافی داشته باشید. خواب کافی برای بهبود عملکرد و ریکاوری بدن ضروری است.
  8. از ذهن خود استفاده کنید. روانشناسی مبارز در MMA بسیار مهم است. باید بتوانید به درستی فکر کنید و تصمیم بگیرید تا بتوانید در مبارزه پیروز شوید.
  9. از تجربه دیگران بیاموزید. فیلم های مبارزه MMA را تماشا کنید و از مبارزان حرفه ای درس بگیرید.
  10. از شکست نترسید. شکست بخشی از یادگیری است. از شکست های خود درس بگیرید و به تلاش خود ادامه دهید.
  11. با انگیزه باشید. برای موفقیت در MMA، باید انگیزه بالایی داشته باشید. باید به هدف خود متعهد باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.
  12. از خود مراقبت کنید. برای اینکه بتوانید به طور ایمن و موثر تمرین کنید، باید از خود مراقبت کنید. باید به بدن خود استراحت دهید و از آسیب دیدگی جلوگیری کنید.
  13. به بدن خود گوش دهید. اگر بدن شما به شما می گوید که متوقف شوید، گوش کنید. ادامه دادن تمرینات در حالی که بدن شما آسیب دیده است، می تواند منجر به آسیب جدی شود.
  14. از لذت بردن از تمرینات خود غافل نشوید. اگر از تمرینات خود لذت نمی برید، ادامه دادن آنها دشوار خواهد بود.
  15. به خودتان ایمان داشته باشید. اگر به خودتان ایمان داشته باشید، می توانید به هر هدفی که می خواهید برسید.

با رعایت این نکات می توانید شانس خود را برای حرفه ای شدن در ورزش مبارزی MMA افزایش دهید.